Livet På Stornäset

Direktlänk till inlägg 25 december 2009

Julafton 2009

Av Sandra Holmlund - 25 december 2009 13:51

Hej!

Igår var det min andra julafton. Har inte riktigt förstått vad det innebär, men jag fick massa fina presenter iaf. Tack så mycket allihopa! Jag är mycket nöjd.

 

Dagen började med att jag fick öppna två julklappar:

  


Sen så blev det frukost & ett julbad:

  


Mamma o pappa gjorde sig i ordning sen så bar det av mot farmor. Jag somnade i bilen dit, så jag fick fortsätta sova i vagnen ute på farmors balkong. När jag vaknade blev jag jätteglad att se alla kusinerna som var där. Åt lite mellis, sen fick jag öppna lite julklappar igen.

  

Jag o faster Carina.

 

  

Pappa hjälper mig att öppna julklappar.

 

  

Jag o farmor. Det är skoj med julafton!

 

Runt klockan 16 var det dags att bege sig till moster m. familj. Väl framme var möttes jag även av mormor o morfar.

  

Gott med julmat.

 

     

På kvällen kom det en konstig gubbe, som kallas för tomten. Han var mycket trevlig, fick massa julkappar av honom. Passade på att sitta i knä på honom.

 

  

Detta var en utav dom fina julklapparna jag fick... en vit kisse som mjauar o går framåt/bakåt.

 

Runt kl 20.30 var jag helt slut. Somnade gott hemma o sov snällt i 12h.

 

Tack så mycket alla när & kära för att ni gjorde min julafton så bra!

 

Puss & kram från Molly-mus!

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Holmlund - 12 april 2013 12:48

...och Let´s Dance då jag slutat jobbet :) Ser mycket fram emot det, har varit en seg vecka med trötta kvällar.   Ledig helg! Molly ska på baletten igen efter 2 lördagar då det varit stängt. Imorgon kväll ska jag äntligen få dansa lite igen. H...

Av Sandra Holmlund - 12 april 2013 12:24

Stugan är hyrd i Kolmården (3 dagar)... I år blir det semester med goda vänner. Ska bli så roligt! Molly kommer att ha Emma att leka med så slipper hon oss ;)   Molly längtar redan efter alla djuren o ser fram emot att ha en kompis med sig....

Av Sandra Holmlund - 7 april 2013 19:56

Brukar inte gilla färdiga mixer till gratänger m.m. Men idag testade vi Abbas färdiga Citron- och dillsås för ugnsbakad lax. Saltade o pepprade laxen, annars hällde man bara på såsen. Serverade pressad potatis till. Ett tips för ännu en snabb middag....

Av Sandra Holmlund - 7 april 2013 19:49

Av Sandra Holmlund - 7 april 2013 19:44


Naturgodis - mandel med saltlakritsöverdrag o mandel med kanelöverdrag. Mums!   ...

Presentation


Är 83a... bor på en gammal vulkanö (även kallad Norrlands hawaii) tillsammans med min kära sambo o våran dotter Molly. Denna blogg kommer mest handla om min vardag, läs den som vill!

Jag samarbetar med barnbutiken Name It, så håll utkik efter tävlinga

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards