Livet På Stornäset

Alla inlägg under augusti 2009

Av Sandra Holmlund - 19 augusti 2009 08:04

... till dig Christina som alltid tänker på lilla Molly. Tack så mycket för dom fina kläderna ni skickade. Kram från oss!


Ps. Kul att du läser min o Mollys blogg  Ds.

Av Sandra Holmlund - 18 augusti 2009 19:59

Molly tackar så gott för alla gratulationshälsningar här på bloggen. Hon tackar självklart för alla fina presenter hon fått :-) Hon har fått så mycket fint att hon inte riktigt vet vad hon ska börja leka med :-)


Igår var Mollys mormor, morfar, gammelmormor, gammelfarfar, moster, stefan, mio, elvis, grannarna, farmor, farfar, gudmor o tomas här o grattade henne. Tårtan mumsade hon i sig så glatt. Var riktigt duktig, kladdade inte speciellt mycket. Oj så trött hon var på kvällen. Somnade kl 19 o sov till 08.


Idag har Nettan, Stefan, Emma, Jessica, Jimmy, Mattias o Thea varit här. Även dom kom med fina presenter. Hon har tur vår lilla tös :-) Imorgon tror jag inte det kommer nå folk. Vilodag :-)


På torsdag ska jag träffa Nettan o Emma, vi ska hälsa på Anna o Nore. Bebissnusning!! :-D PÅ kvällen blir det dans i Kovland med Helen-gumman.


Nä nu ska jag mysa ner mig i soffan med R :-)

Av Sandra Holmlund - 17 augusti 2009 08:30

Idag fyller lill-hjärtat 1 år. Vaknade som världens solstråle strax före kl 8 :-) Hoppas det humöret håller i sig idag :-) Vi älskar dig gumman!


Puss & kram från mamma o pappa

Av Sandra Holmlund - 10 augusti 2009 21:21

I torsdags efter jobbet (kl 17) började resan mot Stockholm, eller rättare sagt Märsta där Robbans moster med familj bor. Vi kom ner till strax före kl 22. Vi hade stannat i Tönnebro o käkat middag. Molly somnade kl 20.30 i bilen, så vi lyfte bara över henne från bilen till sängen hon skulle sova i. Hon vaknade till o började skratta. Vi ignorerade henne o gick ut o satt oss på altanen med dom andra. Inte ett ljud i babyvakten. Hon somnade trots att vi inte var hemma :-) Vi satt uppe ett tag innan vi alla gick o la oss. På fredan vaknade Molly runt kl 7. Vi klev upp o gjorde i ordning oss för att sedan gå o hälsa på Robbans kusin som bodde 5 minuters gångavstånd bort. Vi kikade på deras nya hus o även på lilla Jack (1 månad gammal). Lik pappa men söt ändå, haha!


Runt kl 13 åkte vi med Roger (R´s kusin), Nattis o jack till Sigtuna. Det var jättefint där. Vi käkade lunch vid en restaurang alldeles vid Mälaren. Vi passade även på att åka o kika på Steninge slott. Klockan bara rusade iväg så vi kom tillbaka till strax efter kl 16. Vi blev bjudna på god mat o sen satt vi uppe o surrade till närmare 23.30 Molly somnade utan problem kl 19 :-)


På lördan ringde vi o kollade när man kunde checka in på hotellet. Kl 15... lite sent med tanke på att vi tänkte gå på Skansen. Men vi fick ställa bilen i hotellets garage o checka in på kvällen. Vi tog pendeln in till stan o irrade runt lite innan vi hittade Djurgårdsfärjan :-P Runt kl 13 kom vi fram till Skansen o började med att äta lunch. Molly var också tokhungrig. Efter lunchen gick vi runt o kikade på lite djur. Tyvärr låg många o sov i skuggan pga att det var tokvarmt. Men det gör inget... Det var så mysigt o gå där ändå. Robban köpte en söt björn till Molly. Hon somnade så vi passade på att gå mot Djurgårdsfärjan igen för att åka in till stan igen. Molly vaknade när färjan startade. Hon tyckte att det var tokskoj att åka båt. Surrade o pekade på alla andra båtar :-)  Robbans farbror Uffe mötte upp oss, vi satt oss vid ett utecafé o tog oss lite att dricka. Även Uffes dam Yvonne var med. Molly hade sitt enda utbrott (på hela resan) precis då. Så vi tog en sväng med vagnen så hon fick vila. Jag shoppade lite småsaker (en lampa o en kudde till Molly). Sen gick vi på en kinarestaurang för att äta middag. Man fick plocka allt man ville ha (i köttväg o grönsaker), sen fick man välja vilka såser man ville ha på, sen wokade dom det man valt. Mycket gott! Molly var hyper o rev sönder duken m.m Haha! Runt kl 19 gick vi mot T-centralen igen o tog pendeln till hotellet.


Jättefint hotell. Nyrenoverade rum. Molly var busig när vi skulle lägga henne... men man måste ju få vara vaken lite längre då det är semester :-) Hon lekte titt-ut o slängde sig runt runt i sin säng. Men kl 20.30 la hon sig själv på kudden o somnade. Söt-fia! Vi skulle kolla på tv, men jag somnade kl 21, Robban somnade kl 21.20 Haha... trött vill jag lova! Molly vaknade inte förrän kl 08. Gjorde i ordning oss o gick o käkade frulle. Jättebra frukostbuffé. Molly åt yoghurt, pannkaka, macka o frukt. Mumsade i sig som bara den :-)


Efter frukosten packade vi ihop o checkade ut. Vi mellanlandade i Tönnebro även på hemvägen. Lunchade. Väl hemma i Sundsvall svängde vi in på Biteline o tog med oss pizza hem. Var hemma runt kl 16.00 Nöjda med helgen....

Av Sandra Holmlund - 5 augusti 2009 22:24

Igår kom Helen på den briljanta ideén att ha lite middag godricka o mys. Så mycket riktigt... strax efter kl 19 kom Helen, Johan, Erna, Ari o Bompa hit till oss. Molly hade somnat strax före kl 19. Johan hade gjort jättegod mat. Efter maten drack vi öl, vin, cider, snaps m.m :-) Surrade massa. Efter några timmar fick Robban en snabblektion i gitarrspelning. Så nu kan han 3 accord (stavas det så??). Senare på kvällen blev det gitarr o sång. Mysigt värre! Klämde även in en o annan dans ;-) Helen o Robbans dans var bäst, haha! Jag fattar inte hur Molly kunde sova i allt oväsen. Men hon sov som en stock från kl 19.00-07.30 Snällt med tanke på att vi la oss kl 02.


Strax efter kl 13 var det bara att bege sig på jobbet. Inte så sugen på det, men det var bara att pallra sig dit :-P Ikväll har jag börjat packa inför imorgon. Efter jobbet drar vi till Stockholm... hääärligt!!

Av Sandra Holmlund - 3 augusti 2009 19:32

Jaha då är man tillbaka på jobbet igen... men bara 2 veckor ;-) Det gick bra, dagen började dock lite segt (lite folk) men strömmade till lite mer på eftermiddan. Robban o Molly kom o hälsade på sista timmen innan jag slutade. Jag köpte en skinnjacka o en höstmössa till Molly. Coola tjejen. Bild kommer en annan dag! Jobbade med Therese idag, alltid lika trevlig. Man blir så glad av den tjejen.


Längtar tills på torsdag... efter jobbet (kl 17) drar vi till Stockholm. Ska ha lite mys hela helgen. Hälsa på Robbans släkt o titta på djuren på Skansen, om vädret tillåter :-)


Molly sover sedan kl 19 så jag ska ut o städa bilen är det tänkt. Imorgon blir det jobb 9.30-17.00 Om ngn har tråkigt, så kom o hälsa på mig på jobbet! :-D

Av Sandra Holmlund - 1 augusti 2009 19:04

Igår strax efter kl 12 åkte jag o lämnade Molly hos hennes farmor... efter det åkte jag på Självfallet där jag hade presentkort. Blev lite toppning av alldeles för slitna toppar, o lite ljusa slingor på det. Så nu känns det ju lite fräschare iaf, med tanke på att jag inte klippt mig sen januari *skäms*.


Sen åkte jag hem o hämtade Robban. Vi åkte en snabbis till Nettan o Stefan, Jessica o Jimmy var också där. Trevligt! Det blev middag på Biteline, men jag säger bara en sak, när man äter på biteline så ska man antingen äta pizza eller tacos, inget annat. Jag testade laxfilén, det lät så gott smörstekt laxfilé med chiliaioli o grillad majskolv. MEN! Fisken smakade inge bra, skit, jag som var sååå hungrig. Men jag sa det till servitrisen o hon skulle meddela kocken. Efter middan blev det bio, Harry Potter & halvblodsprinsen. Jättebra! Tänkte att jag skulle sova ut imorse när man var barnfri, men icke. Vaknade kl 8 o fick springa på toa 2 ggr, magknip (för mycket godis antagligen), låg o vilade till kl 9, sen klev jag upp o tog en lååång dusch. Härligt! Robban klev upp kl 10. Vi gjorde iordning oss o åkte in på stan. Jag köpte 2 st jeanskjolar (en ljus o en mörk) Robban köpte ett par jeansshorts (det behövs ju i denna sommarvärme :-P). Vi tog även en sväng på Bolaget o köpte en flaska AIVY (vodka med smak av granatäpple/citron/lime). Ska testa den nu ikväll, återkommer med betyg :-) Kan iaf säga att AIVY med smak av päron o smultron (tror jag det är, päron iaf) är JÄTTEgod. Blanda med fruktsoda o frysta bär. Jaja, nog pratat om det. Vi köpte med oss Subwaymacka o åkte till Robbans mamma.


Molly hade varit jättesnäll. Hon busade på med kusin Miranda när vi kom dit. Molly hade även busat med farmor inatt. Vaknade kl 03 o ville leka. En timme senare somnade hon, men vaknade igen 06.45 Hoppas inte att det blir så i natt :-/ Jaja hon var ju iaf glad, haha!


När vi kom hem igen gick vi över till syrran. Min moster o kusin var nere o firade Elvis. Satt där en stund, men Molly var så trött så jag fick gå hem o lägga henne. Hon var jättetrött idag (kanske för att hon var vaken i natt) så hon somnade kl 18.45 Robban har nyss kommit hem efter att ha bastat med gubbarna. Nu ska vi spela  Nintendo Wii (Robban överraskade mig med det idag) o dricka lite AIVY :-D Hej hopp!!

Presentation


Är 83a... bor på en gammal vulkanö (även kallad Norrlands hawaii) tillsammans med min kära sambo o våran dotter Molly. Denna blogg kommer mest handla om min vardag, läs den som vill!

Jag samarbetar med barnbutiken Name It, så håll utkik efter tävlinga

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards