Livet På Stornäset

Alla inlägg den 16 januari 2012

Av Sandra Holmlund - 16 januari 2012 23:28

2012-01-15 började operation-sluta-med-nappen för Molly.


Under dan var vi på Toys´r us o kikade runt. Vi frågade vad hon ville att tomten skulle komma med om hon gav honom napparna. En dator blev svaret.


Väl hemma stoppade Molly alla napparna i en påse o la ut dem på bron. Jag sa att jag hade ringt tomten o sagt att han kunde hämta napparna men att han inte hade tid att komma in utan han skulle lägga presenten på bron.


Jag smugglade ut paketet o plockade bort napparna. Vi bad Molly kolla om tomten varit förbi. Då hon öppnade dörren så blev hennes ögon stora som kastrullock... Där låg ju paketet! Molly hoppade jämnfota i hallen. Jublade av lycka då hon öppnade paketet o insåg att det var en hello kitty-dator.


 

     


Kväll #1

Molly springer till sin säng i vanlig ordning, slänger sig i sängen o börjar känna efter med sina händer. MEN VART ÄR NAPPARNA?! Fick påminna henne att hon gett dem till tomten. Det kom några tårar men det gick över snabbt. Molly gnällde några gånger så tillslut så la jag mig bredvid henne, efter 5 min sov hon. På morgonen var det inga problem. Berättade stolt som en tupp för sin fröken på dagis om tomten, napparna o datorn.  Hon var minsann en stor tjej nu! Fröken berömde henne.


Kväll #2

Springer glatt till sängen, tvärnitar mitt framför den... JAG KAN INTE SOVA UTAN MINA NAPPAR! Det går alldeles utmärkt att sova utan napp då man är en stor tjej sa jag... Hmm ok, svarade Molly.

Efter 5 minuter ropade hon... mamma MAMMA! Jag gick in på hennes rum o hon sa bara att hon inte kunde somna. Jag strök henne i pannan o efter 5 minuter sov hon sött.


Hoppas detta fortsätter att gå bra...


Av Sandra Holmlund - 16 januari 2012 23:07

Julen spenderades hos mina päron i Väja. Tyvärr blev ju inte dagen som den var tänkt. Robban mådde dåligt då han vaknade o blev tvärförkyld. Senare på dagen så kräktes han två gånger, sov i 16h, mådde helt ok sedan :) Tror inte att det var magsjuka då ingen av oss andra åkte dit. Utan det var nog ett sätt för kroppen att säga ifrån (att den var sjuk helt enkelt). Vi skulle även hälsa på min mormor o morfar på kvällen, men det hoppade vi över då vi inte ville riskera att smitta dem. Molly hade en toppendag, med god mat, bus o fina julklappar.


Har inte hunnit tacka alla som gett Molly julklappar, men STORT TACK!


Lite bilder:

 

               

Av Sandra Holmlund - 16 januari 2012 22:57

...ja det är Emil (för det mesta iaf;D). Tror att hon är lite småkär i honom. Pratar jämt o ständigt om Emil :)


Blev tokglad över sin fina julklapp, en Barbie-film. Hon har nog sett den minst 1000 ggr :D


Molly & Emil

   



På dagis är det Oliver som gäller... Måste ju kännas toppen att ha många bästa vänner :D

Av Sandra Holmlund - 16 januari 2012 22:50

I december fyllde kära svärmor 60 bast :) Vi blev bjudna på middag på Jops. Mycket god mat, synd på servicen bara :(


Annicas syster med familj kom upp från Märsta, trevligt!


Här kommer några bilder (födelsedagsbarnet hamnade dock inte på nå kort, haha):

 

 



Mina finaste <3

 



Blev många knasiga kort... :D

 

             



Vi tackar för en trevlig kväll <3

Av Sandra Holmlund - 16 januari 2012 22:36

Molly hade höga förväntningar på luciafirandet på dagis. Vi var lediga den dan, men jag åkte in dit ca 45 min innan.


Så här glada var de innan:

   




Jag gick ut o mötte Robban. Sedan var det bara att invänta det gulliga luciatåget.


En film på sötisarna. Molly vinkade glatt då hon fick syn på oss :)


 



Men då hon insåg att massa andra föräldrar o barn också kollade på så blev hon blyg. Stod mest o tuggade på vantarna, haha!

 

   



Lill-tärnan åker bil på Ica :)

 

Av Sandra Holmlund - 16 januari 2012 21:44

Men ett litet inlägg ska jag väl kunna klämma in... Vill inte sluta blogga, men inläggen kommer inte lika ofta då jag nästan aldrig sitter vid datorn (kollar FB, bloggar m.m på mobilen). Har inte orkat kolla upp hur man bloggar via mobilen, men det kanske jag fixar någon dag :P


Konstig vinter har det varit, lite snö. Inte för att jag behöver ha massa snö, men tråkigt för Molly.


Här kommer lite bilder på första snön...

      




Lite skillnad motför förra året. Robban slungar snö på altanen :P

 



Molly ville inte ha någon snögubbe utan en snökatt :)

 

Presentation


Är 83a... bor på en gammal vulkanö (även kallad Norrlands hawaii) tillsammans med min kära sambo o våran dotter Molly. Denna blogg kommer mest handla om min vardag, läs den som vill!

Jag samarbetar med barnbutiken Name It, så håll utkik efter tävlinga

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards