Livet På Stornäset

Direktlänk till inlägg 16 januari 2012

Napp-längtan :)

Av Sandra Holmlund - 16 januari 2012 23:28

2012-01-15 började operation-sluta-med-nappen för Molly.


Under dan var vi på Toys´r us o kikade runt. Vi frågade vad hon ville att tomten skulle komma med om hon gav honom napparna. En dator blev svaret.


Väl hemma stoppade Molly alla napparna i en påse o la ut dem på bron. Jag sa att jag hade ringt tomten o sagt att han kunde hämta napparna men att han inte hade tid att komma in utan han skulle lägga presenten på bron.


Jag smugglade ut paketet o plockade bort napparna. Vi bad Molly kolla om tomten varit förbi. Då hon öppnade dörren så blev hennes ögon stora som kastrullock... Där låg ju paketet! Molly hoppade jämnfota i hallen. Jublade av lycka då hon öppnade paketet o insåg att det var en hello kitty-dator.


 

     


Kväll #1

Molly springer till sin säng i vanlig ordning, slänger sig i sängen o börjar känna efter med sina händer. MEN VART ÄR NAPPARNA?! Fick påminna henne att hon gett dem till tomten. Det kom några tårar men det gick över snabbt. Molly gnällde några gånger så tillslut så la jag mig bredvid henne, efter 5 min sov hon. På morgonen var det inga problem. Berättade stolt som en tupp för sin fröken på dagis om tomten, napparna o datorn.  Hon var minsann en stor tjej nu! Fröken berömde henne.


Kväll #2

Springer glatt till sängen, tvärnitar mitt framför den... JAG KAN INTE SOVA UTAN MINA NAPPAR! Det går alldeles utmärkt att sova utan napp då man är en stor tjej sa jag... Hmm ok, svarade Molly.

Efter 5 minuter ropade hon... mamma MAMMA! Jag gick in på hennes rum o hon sa bara att hon inte kunde somna. Jag strök henne i pannan o efter 5 minuter sov hon sött.


Hoppas detta fortsätter att gå bra...


 
 
Anna | molnochglitter

Anna | molnochglitter

17 januari 2012 13:31

SötMolly!!
Jag minns när jag själv skulle sluta med napp.. Hängde ut den till tomten så duktigt men det slutade med att mamma fick hämta in den igen ;) Lycka till nu!

http://molnochglitter.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Holmlund - 12 april 2013 12:48

...och Let´s Dance då jag slutat jobbet :) Ser mycket fram emot det, har varit en seg vecka med trötta kvällar.   Ledig helg! Molly ska på baletten igen efter 2 lördagar då det varit stängt. Imorgon kväll ska jag äntligen få dansa lite igen. H...

Av Sandra Holmlund - 12 april 2013 12:24

Stugan är hyrd i Kolmården (3 dagar)... I år blir det semester med goda vänner. Ska bli så roligt! Molly kommer att ha Emma att leka med så slipper hon oss ;)   Molly längtar redan efter alla djuren o ser fram emot att ha en kompis med sig....

Av Sandra Holmlund - 7 april 2013 19:56

Brukar inte gilla färdiga mixer till gratänger m.m. Men idag testade vi Abbas färdiga Citron- och dillsås för ugnsbakad lax. Saltade o pepprade laxen, annars hällde man bara på såsen. Serverade pressad potatis till. Ett tips för ännu en snabb middag....

Av Sandra Holmlund - 7 april 2013 19:49

Av Sandra Holmlund - 7 april 2013 19:44


Naturgodis - mandel med saltlakritsöverdrag o mandel med kanelöverdrag. Mums!   ...

Presentation


Är 83a... bor på en gammal vulkanö (även kallad Norrlands hawaii) tillsammans med min kära sambo o våran dotter Molly. Denna blogg kommer mest handla om min vardag, läs den som vill!

Jag samarbetar med barnbutiken Name It, så håll utkik efter tävlinga

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards