Livet På Stornäset

Alla inlägg under september 2010

Av Sandra Holmlund - 6 september 2010 10:06

Igår var hjärtat snäll o köpte pizza (orkade ej laga mat). Jag ville ha en calzone utan skinka men med svamp. Hungrig som en varg så började jag äta... hmm... smakade konstigt... ja kan ju vara för att dom fyllt den med massa salami. Blä!


Vad är likheten mellan svamp o salami? Inget...

Av Sandra Holmlund - 5 september 2010 08:42

Lill-hjärtat verkar ha nattskräck. De senaste 2 kvällarna har hon vaknat o gallskrikigt. När vi gått in för att kolla till henne så har hon haft ögonen öppna, men blicken har varit "död". Det märks att hon är kvar i drömmarnas land. Hon har panik o skriker. Hua, så jobbigt att det ej går att trösta henne.


Googlade på nattskräck o det verkar som om att det är det hon har :( Tur att det går över så småningom.


Inte nog med det så är hon ju även sjuk... hosta o snorig :( Så hon o jag hostade ikapp då vi skulle sova. Vill bli frisk NU!


Nä nu väntar jobbet... Ha en fin dag allihopa!

Av Sandra Holmlund - 5 september 2010 08:26

Kl 17.58 kommer 2 kunder in i butiken. Jag hälsar o hoppas att dom ska skynda sig att handla. En tredje kund kommer in o frågar om alla butikerna stänger kl 18. Ja säger jag högt i hopp om att dom andra 2 också ska höra det. Tredje kunden skyndar ut ur Birsta City.


Jag: Söker ni något speciellt?


Kund: Hmm... njaa... vi kikar nog bara.


Kl 18.03 Alla andra butiker har dragit ner gallerna till sina butiker. Går mina kunder? ICKE! Dom går omkring o testar hattar, m.m och skrattar åt vilka fula saker vi har. Vill tillägga att det är vuxna människor. Jag tänker i mitt huvud att gå härifrån om allt är så fult.


Kl 18.10 går kunderna UTAN att handla något.


Jag HATAR verkligen sånt där. Har folk inget hyffs? Tror dom att jag vill vara kvar på jobbet en lördagkväll? Jag hade inte sagt något om dom verkligen var ute efter något (=klirr i kassan)... men att bara gå omkring o fjanta sig tycker jag är idiotiskt!


Jaja då har sura tant Sandra fått gnälla av sig. Nu är det bara att kamma till luggen o dra på jobbet. Kom o Köp!


Vi har fått in massa fina nyheter på Glitter... kom o titta vetja! :D

Presentation


Är 83a... bor på en gammal vulkanö (även kallad Norrlands hawaii) tillsammans med min kära sambo o våran dotter Molly. Denna blogg kommer mest handla om min vardag, läs den som vill!

Jag samarbetar med barnbutiken Name It, så håll utkik efter tävlinga

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards