Livet På Stornäset

Alla inlägg den 10 juni 2012

Av Sandra Holmlund - 10 juni 2012 19:58

...till hösten är denna underbara softshell-overall från name it. Jag köpte den tidig vår i år. Har använt den massor på Molly, dagispersonalen har också gett positiv feedback på den. Så enkelt för barnen själva att ta på sig, inget krångel.

 

 

499.95:- (tror jag det var jag betalade för den). Har använt den massor nu på våren också. Kvällarna har varit kalla. Det är ju samma sak som överdragsbyxor o en jacka, men mycket enklare :) Håll utkik efter dessa till hösten.


Mössan är också från Name it, finns i flera färger. Finns nog inte så många kvar, men de kanske dyker upp till hösten också (?)

Av Sandra Holmlund - 10 juni 2012 19:54

Här kommer bilder på den fina sommarklänningen från Name it.

   

Finns som sagt i flera färger o mönster, endast 79.95:-


Kika in på Name it i Birsta City och kolla in dessa.

Av Sandra Holmlund - 10 juni 2012 19:44

Bilder från vistelsen hos mamma o pappa (mormor o morfar).


Borsta håret på morfar

 



Göra våffellunch med mormor

 



Vi har även hunnit med att gräva upp ett träd hos Therese o Kristian... eller två blev det att vi grävde upp. När jag skriver vi så menar jag Robban o Therese grävde, hehe! De var snälla o skänkte ett kastanjeträd till oss. Det första vi grävde upp fick inte plats på släpvagnen, kåpan krossade stammen. Därav två grävningar :P

   


Det fanns en lekpark alldeles intill, Molly testade...

 



Efter all slitsam grävning (pust, hehe) så passade Kristian på att komma hem från jobbet. Blev fika, munspelsmusik av Molly o lite jojjotrix från Therese :)


Väl hemma igen så grävde vi ner trädet. Här har ni resultatet:

 


Som ni ser i bakgrunden så är det massa stenar. Framför dem är det nu en fin rabatt tack vare min fina vän Cicci, tack! Glömde att ta förebilder, men kanske slänger in en rabattbild framöver :D


Av Sandra Holmlund - 10 juni 2012 19:41

Titta så söt! Grannarnas häst har fått föl.

 

     

Av Sandra Holmlund - 10 juni 2012 19:22

Hej allihopa


Får börja att be om ursäkt för min frånvaro, jag som skulle komma igång med bloggen igen. Men det har hänt lite tråkiga saker som gjort att jag inte haft lust att blogga. Men som dom säger: "Efter regn kommer sol". Mmm så är det nog.


Vad har hänt på senaste tiden då? Inte mycket! Förra fredagen var jag, Molly o Robban på Emils 30-årsfirande. God mat o trevligt sällskap. Molly hade superskoj o somnade i bilen på väg hem (runt kl 23). Enligt Molly så är ju Emil hennes bästa vän, så detta fick hon ge honom i present:

ÖRNGOTT KOMPIS

Denna kudde passade väl perfekt! Men hon var nog mest stolt över teckningen hon hade ritat :)



På lördan efter åkte jag o Molly upp till min mamma o pappa. Pappas tur att fylla år. Blev en dålig start då det slutade med akutenbesök. Inget allvarligt, blev ju bra tillslut.


På söndan började det att ösregna. Typiskt då det var "din" dag. Men då pappa släppte av mig vid kyrkogården så slutade det att regna. Lämnade en ros hos dig. 6 år sedan!! Shit vad tiden går fort!

 

  

Presentation


Är 83a... bor på en gammal vulkanö (även kallad Norrlands hawaii) tillsammans med min kära sambo o våran dotter Molly. Denna blogg kommer mest handla om min vardag, läs den som vill!

Jag samarbetar med barnbutiken Name It, så håll utkik efter tävlinga

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards