Livet På Stornäset

Alla inlägg under februari 2012

Av Sandra Holmlund - 2 februari 2012 12:47

I fredags då jag var på väg hem så mötte jag första bussen i typ 90 blås... så jag stannade eftersom att vägen är så smal. Strax efter såg jag att plogbilen kom så jag stannade åter igen. PANG! sa det o där hängde spegelglaset i min vänstra sidospegel (krakilerat).


Typiskt! Har ju alltid sån tur :( Har försökt att få tag på bolaget som ska ploga på den vägen men han nekade. Var in till polisen igår o skulle dokumentera skadan. Fick vänta i över 1 timme på hjälp. Väl inne hos en polisdam så nämde jag att min sambo ringt i lördags o skulle anmäla men att den polisen sa att vi skulle komma in för att dokumentera (fota) skadan, men hon dumförklarade sin kollega o sa att de inte gör sånt. Så jag satt där hela förmiddan (kändes det som iaf) i onödan. Jag frågade henne vad det skulle bli av det här. Fattar ju att de inte lär lägga ner många minuter på detta ärende. Fick ett nummer som jag skulle ringa o kolla om de gjort något åt det eller om de lagt ner anmälan. Tror nog på det sistnämnda :( Jaja det är väl bara att betala en ny spegel o blinkers.


Detta hände ju på fredan... På lördan åkte vi upp på Sättna o kikade på Winter games. Mysigt med en dag ute. Då vi kom hem skulle Robban gå ut o slunga snö så jag bad honom ta in min vante jag tappat på väg in från bilen. Tänkte vara snäll o öppna köksfönstret så han endast kunde sträcka in vanten. Jag öppnade fönstet o tryckte på spärren på sidan (så att fönstret skulle öppnas mer) SWONG sa det o fönstert åkte iväg rätt i huvudet på Robban. Med sådan kraft att han flög bakåt. Hela incidenten såg så roligt ut att jag fick lov att kolla bort o fnissa lite. Sedan kläckte jag ur mig: - Du kan väl säga ngt så jag vet att du lever.

DÅ tyckte R inte att det var lika kul men efter ett tag kunde även han skratta åt det *phu* ;)

Så efter allt detta (plus att jag krossat en ljuslykta) så vågade jag knappt röra mig nå mer under helgen, haha!





Av Sandra Holmlund - 2 februari 2012 12:42


 

...men hemskaste musiken... Vet inte hur många ggr jag o Robban fått "gått på dansshow" o lyssnat på denna låt. Men Molly tycker att det är superbra o det är ju tur att hon är söt som socker :)

Av Sandra Holmlund - 2 februari 2012 12:17

     

-Tack tant Helen för den fina klänningen (diadem o ringar) :)


Molly ville vara en snöprinsessa...

 

Presentation


Är 83a... bor på en gammal vulkanö (även kallad Norrlands hawaii) tillsammans med min kära sambo o våran dotter Molly. Denna blogg kommer mest handla om min vardag, läs den som vill!

Jag samarbetar med barnbutiken Name It, så håll utkik efter tävlinga

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards