Livet På Stornäset

Alla inlägg under februari 2010

Av Sandra Holmlund - 21 februari 2010 18:06

Nu har Molly snart varit sjuk i 3 månader. I veckan fick vi ju veta att det var Moraxella som hon hade. Så hon ska äta penicillin i en vecka. Men senaste veckan har hostan blivit värre o hon har även blivit snorig.


Molly sov hos sin farmor igår till idag. Hon hade fått feber på eftermiddan. Vi tyckte det var konstigt eftersom hon äter penicillin. Så vi ringade vårdupplysningen. Dom sa att hon troligtvis åkt på en vanlig förkylning också. SUCK! När man äntligen såg ljuset i tunneln :-/  


Så idag blev det inge babysim. Ska mysa lite med lill-trollet innan det är dags för henne o sussa...

Av Sandra Holmlund - 16 februari 2010 11:12

Det går sakta men säkert framåt i andra badrummet. Robban hade väl hunnit längre om han inte fått magsjuka + att jag jobbar varannan helg. Men det kommer bli sååå bra då det är klart :-)


Har glömt att skriva att Robban gjort en jättesnygg tatuering. Jag har ju två stycken jag vill göra, blev himla sugen att göra dom NU. Men man ska ju ha råd också, så det får bli någon gång framöver :-)

Av Sandra Holmlund - 16 februari 2010 09:34

...ja det är verkligen vad detta väder gör att man vill. Men jobbar kallar, så jag ska strax åka med Molly på dagis. Sen ska jag hem o duscha o bara ta det lugnt innan det är dags för jobb kl 14. Ikväll är det ju Hemmakväll på Birsta City, Kom o köp! :-D


Imorgon blir det tidig morgon. Eftersom att jag missar mötet i Umeå på torsdag så ska jag flyga till Sthlm imorgon o gå på möte där istället. Det ska bli skoj! Det blir en heldag. Flyget går dit 06.40 och 17.40 hem.


På torsdag är jag ledig, då blir det BVC med Molly och även klipp + färg *äntligen*



Av Sandra Holmlund - 15 februari 2010 18:45

Har inte så mycket att skriva om. Så detta meddelande får bli bara bilder från helgen...

      


Av Sandra Holmlund - 9 februari 2010 15:55

Idag var jag med Molly på vårdcentralen igen. Denna gång tog dom blodprov o näsprov. Hua vilken pärs... det var en ung tjej som skulle ta proven. Hon testade att ta blodprov i armvecket, men det var ju omöjligt. Så då stack hon Molly i fingret o fick ta MASSA droppar för att få ihop till ett rör. Men men efter massa gråt o skrik så var ju det över. Men då var det dags för ett näsprov (vilket är mycket obehagligt) men det gick ju snabbt iaf. Massa gråt o skrik igen. Tyckte synd om tjejen. Det märktes att hon var nervös, eller blev väl rättare sagt då Molly tokskrek. Men jag berömde henne innan vi gick. Skulle nog jag vilja höra om jag var henne.


Blodprovet tog dom för att kolla om hon är allergisk mot något o näsprovet ska visa om hon har Moraxella (tror jag det heter).


Som tröst fick Molly välja tre saker ur en låda. Molly valde dessa:

  

En smileygubbe o en glittrig ödla...


Hon valde även en tatuering, en fjäril. Testade att sätta den på hennes arm då vi kom hem. Gick sådär, halva fjärilens vingar fastnade inte. Men Molly var himla nöjd o glad :-)

   

Tatueringen :-)

 

     

Såhär glad o stolt blir man då man får en tatuering :-) 

 

Presentation


Är 83a... bor på en gammal vulkanö (även kallad Norrlands hawaii) tillsammans med min kära sambo o våran dotter Molly. Denna blogg kommer mest handla om min vardag, läs den som vill!

Jag samarbetar med barnbutiken Name It, så håll utkik efter tävlinga

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards